Internauci czytają coraz więcej książek
Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.
– Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.
Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.
Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.
– Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.
Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).
– Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.
Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.
– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.
Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.
– Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.
Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.
– Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.
Może to Ci się spodoba
Zróbmy świąteczną atmosferę
Stowarzyszenie Nowe Stare Miasto zaprasza dzieci z leszczyńskich przedszkoli i szkół do złożenia świątecznych życzeń całemu miastu! Nagrania wideo będą emitowane na Rynku. Złóż życzenia, zaśpiewaj świąteczną piosenkę lub kolędę,
Galeria się powiększy
Miejskie Biuro Wystaw Artystycznych w Lesznie otrzyma dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu „Sztuki wizualne 2023” w wysokości 82.000 zł na projekt „UNDER THE STREET GALLERY –
Wirtualny Teatr Historii „Niepodległa”
Miejscowość: Leszno Miejsce: Rynek Data rozpoczęcia: 2021-09-04 12:00 Data zakończenia: 2021-09-06 16:00 Dzięki najnowszym technologiom zobaczycie na własne oczy jak wyglądała Polska w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości! Zwiedzanie mobilnej
Ratusz bez tajemnic, premiera filmu
Sporym zainteresowaniem cieszyła się sobotnia Noc Muzeów w Lesznie. Liczne atrakcje przygotowały Miejskie Biuro Wystaw Artystycznych oraz Muzeum Okręgowe. MBWA zaprosiło mieszkańców m.in. do ratusza. Po budowli oprowadzał zwiedzających miejski
PoprawiaMY rewitalizację spacerując
Rozmowy o centrum miasta trwają. Po spotkaniu z radnymi miejskimi, a następnie przedsiębiorcami i inwestorami, zapraszamy mieszkańców do wspólnego spaceru po obszarze rewitalizacji. 7 kwietnia rozpoczęliśmy konsultacje społeczne Gminnego Programu
Wiktoria Muszyńska wygrała „Rozwiń Skrzydła”
W sobotę od godziny 11:00 na scenie Miejskiego Ośrodka Kultury prezentowali się uczestnicy finałowego etapu Konkursu Talentów „Rozwiń Skrzydła”. Tegoroczną XIII edycję wygrała wielokrotna uczestniczka naszego konkursu Wiktoria Muszyńska. Wiktoria
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!